skruf snus

skruf snus består av skruf fresh, skruf white, skruf portion, skruf løs og skruf nordic. Snus styrken er merket med S2, S3, S4 og S5. Tallene representerer samme styrke på tvers av snus seriene/snus typene.

  1. skruf fresh S2
  2. skruf fresh S3
  3. skruf fresh S4
  4. skruf fresh superslim S2
  5. skruf fresh ultra S5
  6. skruf løs S3
  7. skruf nordic S2
  8. skruf portion S2
  9. skruf portion S3
  10. skruf portion S4
  11. skruf solbær S3 - KOMMER SNART
  12. skruf Super White Fresh S2
  13. skruf Super White Fresh S3
  14. skruf Super White Fresh S4
  15. skruf white S2
  16. skruf white S3
  17. skruf white S4
  18. skruf white slim S2
  19. skruf white slim S3

Historien om skruf snus

skruf er ett av de mest kjente snus merkene på det norske markedet. Selv om skruf er et ungt produkt, iallfall sammenlignet med General, har merket vokst veldig raskt. Det ble introdusert i 2003, og allerede i 2018 var markedsandelen i Norge oppe i hele 35-40%. Det tilsvarer mange, mange millioner bokser med snus solgt. Ikke tvil om at skruf har truffet rett.

skruf ble startet av to livslange venner som så muligheten til å lage en stor fremtid for et litt annerledes snusprodukt. Kompisene, Jonas og Adam satte seg i 2001 ned for å diskutere hvordan de kunne bruke sine ferdigheter i finansbransjen til å starte en virksomhet i Sverige innenfor et felt de kjente en sterk lidenskap for. De ønsket å skape et svensk produkt, noe spesielt og autentisk.

De så en mulighet på det svenske snusmarkedet og tenkte “hvorfor ikke”. Hvis du spør Jonas og Adam i dag om hvorfor skruf har lyktes, har de et klart svar.

- Vi begynte som en rebell med en kulere, mer premium og personlig snus.

Kvalitet og individualitet kommer først, og hvis du vil gjøre skille deg ut fra mengden når du velger snus, har du egentlig bare ett valg i følge de: skruf.

skruf tar form

Med bare en beskjeden mengde penger for å realisere sine drømmer, reiste de rundt i Sverig for å lære. De brukte også internett ivrig for å se hva de kunne lære.
På sin søken kom de i kontakt med den velkjente svenske markedsføringsguruen, Michael Storåker og en forsker med navnet Kent Sändh. Disse to så potensialet i både gutta og produktet, og ble med på satsingen.

Fra limonade til tranebær

Den første produksjonen ble satt i gang i et gammelt meieri, på slutten av 2003. De eksperimenterte med en mengde forskjellige formler og smaker til de endelig lyktes med å lage en snus de kunne være svært stolte av. Målet var å lansere et produkt som kunne konkurrere mot hvilken som helst kvalitetssnus allerede på markedet.

skruf Tranebær ble, som mye annet i verden, til ved en tilfeldighet. Smaken av gjenglemt limonadeflaske bakerst i et skap var katalysator for det første skruf produktet.

skruf inntar Norge

Gutta mente de hadde laget et godt produkt, men det store spørsmålet var: Hvordan skal man fortelle folk om denne snusen de syntes var så god? Det er ikke bare Norge som har strenge markedsføringsrestriksjoner av tobakk. Også i Sverige er dette ganske regulert. Om enn mye mindre enn her i Norge.

Et godt produkt trenger en flott totalpakke og noe som skiller det fra mengden. De fleste snusbokser var tradisjonelt i mørke jord farger, og det ville de gjøre noe med. Som det absolutte motsatte av det normale på den tid, lanserte de derfor skruf i hvite bokser. Og det ble godt mottatt av markedet.

Allerede våren 2004 lanserte de skruf i Norge, og fikk umiddelbart mye omtale. Markedsandelen økte fra 0% til 4% omtrent over natten.

Etter den vellykkede inngangen til det norske markedet begynte de internasjonale aktørene å legge merke til dem. Dette var en vellykket oppstart med stort potensiale, og et utvalg av produkter rettet mot en trendy og krevende forbrukergruppe. Amerikanske Imperial Tobacco innledet samtaler og kjøpte seg inn i skruf for å skape et sterkere internasjonalt fokus og produktvekst.

Det som begynte med ett produkt, har i dag vokst til godt over 20 modeller, og stadig lanseres nye varianter.
Norge er et godt land å lansere nye smaker og varianter av snus fordi vi er mindre tradisjonelle i våre valg. Vi er litt mer eventyrlystne enn våre naboer i Sverige.

skruf snus finnes i løs versjon, hvit porsjon, klassisk porsjon, slim og superslim og helhvit og i en rekke forskjellige styrker.

I skrivende stund (oktober, 2019) er skruf fresh S2 den mest populære enkeltstående snusmodellen i Norge med en markedsandel på hele 15%.

skruf særegenhet

I motsetning til mange av de tradisjonelle snusene er skruf snus litt tørrere. De kaller den halvtørr. Noe vi kan skrive under på. Her på snus365.no fører vi hele skruf sortimentet. Og kommer det nye modeller skal du være trygg på at vi kommer til å selge det.

skruf snus styrke

Selv om det er lett å bli forvirret over alle navnene og modellene til skruf, finnes det en logikk bak hvordan de har klassifisert snusene sine.

La oss først snakke litt om styrken på snus. skruf bruker det numeriske tegnet “S” foran et tall for å indikere mengden nikotin.

S2 er det de kaller original styrke (under 10 mg/g nikotin).

S3 er sterk - over 10 mg/g nikotin, men mindre enn 15 mg/g.

S4 er ekstra sterk - over 15 mg/g nikotin, men mindre enn 20 mg/g.

S5 er ultra sterk - over 20 mg/g nikotin.

Denne styrke indikasjonen går igjen i alle deres produktserier.

skruf Super white

Den nyeste serien til skruf er Super White. Fordelen med helhvit snus er at den ikke misfarger tennene. Den holder seg helt hvit selv etter lang tid under leppa. skruf Super White består av 8 modeller (i skrivende stund) og har fått sin egen merkebenevelse. Denne snusen heter ikke bare skruf. Den heter “skruf Super White”. Alle skruf Super White kommer med smak.

Bring

Copyright © 365 eCommerce AS, Eternitveien, 3470 Slemmestad. Norsk spesialbutikk for snus på nett. Laget av norske snusere. Snus365.no - Den raskeste snusbutikken i vesten.